kalimunjawa - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu kalimunjawa - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu

kalimunjawa

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

31 Juli 2015 | Indonesië, Karimunjawa

25-27 juli : Karimunjawa

Karimunjawa. Waar moet ik beginnen. Karimunjawa was geweldig. Parelwitte stranden, helderblauwe oceaan en niet té toeristisch. Nog heerlijk rustig. Eenmaal aangekomen op het eiland (vanuit yogja was het een beste reis, zo'n 12u!) werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaar van ons guesthouse. Bij hem konden we ook gelijk een scooter huren. Gezien er nog maar 1 scooter beschikbaar was, en wij met zijn 3e waren (ja ja, onze Duitse vriendin was er ook bij) bood hij aan dat een vriend van hem wel mee kon. Deze vriend is de rest van ons verblijf onze privé gids gebleven. Kleine charmeur dat het was, maar wel een schatje. De eerste dag heeft hij ons meegenomen voor een rondje op de scooter naar een schitterend strand. Na een biertje en wat waterpret zijn we weer verder gereden en geëindigd op een privé strandje, handig zo'n local als gids. Dit strand was echt onwijs mooi!

Op het eiland hebben we heerlijk gegete. Op het marktplein ligt savonds vers gevangen vis klaar in een schaal. Wijs maar aan en het werd voor je neus klaar gemaakt (soms wel wat langer wachten).

De tweede dag gingen we met een klein groepje en ja ja, onze kleine charmeur snorkelen en eiland hoppen. Tussen de middag uiteraard een barbecue op een klein schitterend eiland en daarna door naar de volgende koraalrif om te snorkelen. Geweldig.

Wat hebben wij deze 2 dagen op het eiland genoten, het beste spontane idee tot nu toe. Na het eiland zijn we terug gegaan naar Java, naar Semarang om precies te zijn. Na anderhalve week rijst hadden we zin in een avond wijn&pasta en vroeg op bed. Om 4u gaan we met de taxi naar het vliegveld. Een vroege avond werd het alleen niet. Het restaurant was super, en we besloten nog een drankje te doen op het dakterras. Dit werden een paar glazen gin tezamen met het gezelschap van een groep gezellige Indonesische en Chinese jongeren. Topavond en top afsluiting van Java! Super! Op naar ons volgende avontuur; Bali!

• 31 Juli 2015 - 19:31

Fransisca:

Nou dat klink allemaal erg goed, geniet er maar.
    Liefs mam