begin van een mooie vakantie - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu begin van een mooie vakantie - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu

begin van een mooie vakantie

Door: pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

21 Juli 2015 | Indonesië, Bandung

Lief dagboek,

Het begon allemaal een paar dagen geleden, toen mijn zusje met KLM belde voor een last-minute update. Onze vakantie begint goed; een goedkope upgrade naar business class!

18-07-2015 Jakarta

In tegenstelling tot de vlucht, welke voorbij vloog, viel Jakarta zelf wat tegen. Door feestdagen waren veel dingen gesloten. Zelfs deze rustige periode stikt het van de luidruchtige auto's en scooters.Het eten aan de straatkraampjes is heerlijk, maar kijk uit dat je niet probeert een hele peper op te eten. Die zijn erg pittig, geloof mij.. we verbleven in een prima hostel, en hebben met wat jongens daar een drankje in de kroeg gegaan.
Zondag wat door de stad heen gesjokt, maar veel dingen waren helaas gesloten.

Na de drukke, stinkende stad was het een verademing om in de taxi naar Bandung te zitten. De treinen die kant op waren allemaal vol, maar vandaag hadden we geluk: een aardige taxichauffeur heeft ons voor hetzelfde geldd ie kant op gebracht. We hebben zelfs wat woordjes Indonesisch geleerd.

21-07-2015 Bandung

Vandaag hebben we de taxi omgeruild voor het plaatselijke vervoer: de angklot. Een klein soort busje waarmee zo veel mogelijk mensen worden vervoerd. En volgens mij waren de locals het niet gewend om toeristen in de angklotte zien. Na de lange rit kwamen we aan bij onze bestemming: de flaoting market. Voor nog geen 10 euro heerlijk gegeten!
Wel grappig, Ik dacht dat wij veel foto's maken, maar we hebben bijna vaker moeten poseren voor de Indonesische mensen zelf!

Morgen vroeg gaan we door naar yogyakarta, daar kijken we erg naar uit.

Doei lief dagboek!