Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pauline - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pauline - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

11 augustus - 13 augustus

Het was heel gek om aan te komen in Maleisië het besef dat je je eerste gedeelte van je vakantie heb afgesloten en dat je halverwege bent is toch jammer! We hebben heel veel mooie avonturen meegemaakt in Indonesië en heel veel mooie mensen ontmoet, maar nu is het weer tijd voor de volgende stap namelijk Kuala Lumpur.

We kwamen te laat aan in Kuala Lumpur omdat onze vlucht vertraging had. Toen we eenmaal aankwamen hebben we de trein naar het 'centrum' genomen maar helaas is het centrale treinstation niet in het centrum van KL. We kwamen hier een brits stelletje tegen van 22 en daarmee hebben we de taxi naar hen hotel gedeeld die we ook maar hebben geboekt voor 1 nacht! Na ons snel omgekleed te hebben zijn we met zn 4e Thais gaan eten en toen door de stad in. We zijn door de twin towers heen gelopen, deze waren heel imposant! En daarna hebben we een klein biertje gedaan in een Ierse pub. We hebben onze reiservaringen gedeeld en plekken waar we van elkaar absoluut moeten heen gaan zij zeiden dat Phucat in Thailand (ik hoop dat ik het goed spel) geweldig is en wij overwegen om daar binnenkort heen te gaan. We gingen optijd naar bed zodat we de volgende dag vroeg op konden om KL te zien.

De volgende dag hebben we een taxi van het hotel naar het hostel genomen waar we de volgende nacht zouden slapen. Wat een verschil! Het hostel stonk en de stapelbedden van slechte kwaliteit en bewogen erg als je bewoog in bed maar het is maar voor een nachtje.Toen we onze bagage hebben gedumpt zijn we snel doorgegaan naar Chinatown waar we 3 chinese tempels hebben gezien, ze waren prachtig kleurrijk! Daarna door naar de centrale markt langs een prachtig oud gebouw 'The Sultan Abdul Samad Building' gebouwd in1887 en nog steeds in prachtige staat. Daarna door naar de moskee waar we een lang gewaad aankregen en waar een vriendelijke jonge man ons uitleg gaf over het islamitische geloof. Daarna zijn we helemaal omhoog in de KL tower gegaan om een vogelperspectief van Kuala Lumpur en de twintowers te zien. Het was heel indrukwekkend en we stonden versteld hoeveel groen er nog is in zo'n grote stad! Hierna hebben we een kijkje genomen in de 'Botanical Gardens' waar ze een gratis voorstelling van bonsai bomen en orchideeën hadden wat erg indrukwekkend was. 's Middags geluncht met slecht chinees eten helaas, maar s avonds smaakte het Indisch een stuk beter! 's Avonds hebben we een klein drankje gedaan in the Skylounge. Elke woensdag is het hier ladiesnight en kunnen meiden gratis cocktails drinken. De club was alleen veel te posh! We voelde hier ons niet thuis en besloten snel weer terug te gaan naar het hostel om de volgende dag naar Ipoh te vertrekken!