Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 Augustus 2015 | Indonesië, Kuta

28 juli - 1 augustus Bali

Lief dagboek,

Vanuit Java hebben we besloten om met het vliegtuig naar Bali te gaan. Het had wat voet in aarde om de tickets te regelen, maar dan had je ook wat. Bali is zo anders dan Java! Overal zie je kleine tempels en de sfeer is zo anders. De toeristische invloeden zijn overal te merken. De straten zijn schoner en beter onderhouden. De eerste nacht zijn we in Kuta gebleven. Kuta staat bekend voor het surfen en het nachtleven. Veel geluk hadden we 's avonds echter niet, het was uitgestorven op straat. De volgende dag zijn we snel weg gegaan, want Kuta is niets meer dan een stad vol toeristen met dure kleding winkeltjes en westers eten. Ubud daarentegen was geweldig, er heerst een relaxte sfeer, veel te zien en aanzienlijk minder toeristisch (ook al zie je hier ook genoeg toeristen).

Ons hostel lag iets buiten het centrum, maar het was super. Lief personeel en een gezellige, gemoedelijke sfeer. Het plan was om het niet te laat te maken, maar dit is hopeloos mislukt. Samen met een stel jongeren vanuit het hostel zijn we naar een bar gegaan. Wat hebben wij gelachen met die Ierse jongens.

Woensdag en donderdag hebben we de rest van Bali op de scooter verkent. Met Irene achterop hebben we ons een weg gebaand door het chaotische verkeer richting de tempel. Het links rijden was even wennen, maar verder ging het soepeler dan verwacht. Bali is schitterend. Halverwege onze trip zijn we ergens gestopt in een klein (surfers) dorpje. Wat waren wij zwart van de uitlaatgassen zeg! Veel was er echter niet te doen in het kleine dorpje.
Na een nacht op het strand (dit werd iets minder romantisch dan dat het klinkt;) hebben we onze route vervolgd. We hadden een schitterende route kriskras door de bergen. Wat een uitzicht. Na een kleine detour door onmogelijke kleine bospaden, wat volgens gps toch echt een weg voor de auto was (nou echt niet! Maar hier kwamen we iets te laat achter) zijn we aan de noordkust van Bali aangekomen. Na wat pauzes voor wat eten en wat sightseeing zijn we terug gegaan naar ubud. Ubud hebben we afgesloten met een drankje in de stad met de Ierse jongens, want om 12u was het mijn verjaardag en dat wilden we niet helemaal ongemerkt voorbij laten gaan.

Na veel te weinig slaap gaan we zaterdag naar de Gili eilanden om mijn verjaardag nog even goed af te sluiten. Onze Duitse vriendin , waar we in Bali afscheid van hebben genomen zou daar ook naar toe komen.