Yogyakarta, heerlijk! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu Yogyakarta, heerlijk! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu

Yogyakarta, heerlijk!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

23 Juli 2015 | Indonesië, Jogjakarta

21 juli - 24 juli yogyakarta

Lief dagboek,

Dinsdagmiddag zijn we na een lange treinreis langs de sawahs (rijstvelden), palmbomen en bananenplanten eindelijk aangekomen in yogyakarta. Vanaf het station hebben we een bitjak naar ons bed&breakfast genomen. Dit zijn een soort bakfietsen. Wat was het heerlijk om zo door de stad gefietst te worden. En wat een verschil met Jakarta! Ik ben gelijk verliefd op yogja. De sfeer is fijn, rustiger en schoner. Veel gezelliger. Gelijk maar even een drankje gedaan met Nina, onze roomie.
Gister uiteraard naar de borobudur geweest, hier konden we niet aan ontkomen ;) de zonsopgang op de heuvels was een tegenvaller; door de dikke mist konden we de borobudur niet zien liggen. Voor niks ons bed zo vroeg uit gekomen? De tempel zelf was zeker de moeite waard. Wellicht nog mooier was de prambanan.
In de middag hebben we samen met onze nieuwe roomie yogja doorgeslenterd. Wat een tof wijf is onze Duitse roomie. Vanavond hebben we besloten om de karimunjawa eilanden te bezoeken zaterdag. Gezellig met zijn 3e, daar kijken we zo onwijs naar uit! Maar eerst morgen een dagje ontspannen naar het strand, de boot boeken en waarschijnlijk naar een poppenvoorstelling gaan.