een goed begin - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu een goed begin - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Pauline - WaarBenJij.nu

een goed begin

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Pauline

21 Juli 2015 | Indonesië, Bandung

Zaterdag 18 juli - maandag 20 juli Jakarta
Zaterdag kwamen we om 8 uur aan in het hosteL. Na ons opgefrist te hebben en ons eerste straateten genuttigd te hebben (een soort eiloempia) hadden we een spaanse en 2 Engelse jongens leren kennen en hebben we met zijn alle en biertje gedaan in een lokale kroeg.
De volgende dag waren we vroeg op. We wilden naar het nationale museum maar die was helaas gesloten i.v.m. Feestdagen. We zijn toen Door Jakarta gelopen, langs de vissersmarkt alleen ook hier was bijna alles dicht. Jakarta zelfs is vrij smerig, afval overal en het stinkt er enorm. Wel hebben we de locals blij gemaakt met vele foto's want ze zijn hier totaal niet gewent aan blanke toeristen. De volgende ochtend zijn we snel vertrokken met een privé auto naar Bandung. De chauffeur die we hadden was heel gezellig en probeerde ons nog wat Indonesisch te leren.

Maandag 21 juli - Dinsdag 22 juli Bandung
Eenmaal aangekomen in Bandung rond 2 uur hebben weer 3 uur lang naar ons hostel gezocht. Daarna hebben we een heerlijk diner gehad wat bestond uit een voorgerecht van aardappel schillen en gevulde champignons en een hoofdgerecht in een Japans restaurant van ramen en terreyaki. De volgende dag hebben we besloten de taxi thuis te laten staan en het locale vervoer te nemen namelijk de angklots. Gek vonden de locals (en wijzelf) het wel, maar we hebben ons goed vermaakt. We zijn naar de 'floating market' geweest waar het volstond met kleine kraampjes met heerlijk eten. We hebben samen voor 10€ heerlijk gegeten.